Incepand cu 2015 Parcfilm si-a completat linia de productie / achizitie video cu inca doua noi camere, proaspat lansate de Sony: noile PXW FS7.

Ca orice pasionat de productia video, echipamente, lansari, stateam si noi de multa vreme cu ochii pe feed-urile de stiri si pe bloguri in asteptarea unei camere care sa intruneasca toata gama de caracteristici pe care ni le-am fi dorit de la o camera compatibila cu zona noastra de productie: adica o camera potrivita pentru digital content, spoturi online, film documentar sau diversele filme de prezentare pe care ni le cer clientii.

La acest nivel de productie video sunt mai multe lucruri pe care ti le-ai dori de la o camera:

  • sa filmeze 4K. De ce, atata vreme cat nu foloseste nimeni 4K? Exista insa alte avantaje: din 4K se poate face crop pe o zona care te intereseaza mai mult (spre exemplu poti edita un interviu prin taieturi intre cadre de plan mediu si prim plan chiar daca tu ai filmat doar plan mediu); 4K downsized la FullHD pare sa arate mai bine decat un material inregistrat direct FullHD; si sa nu mai vorbim de show off 🙂 In plus, esti “future proof”.
  • spatiu de culoare 4:2:2. Mai multi biti, mai multa informatie de culoare, posibilitati mai mari de a te juca in postproductie cu culorile
  • slow motion – pana la 150fps (PAL) in modul FullHD sau 50fps in modul 4K
  • intrari dedicate de sunet, cu preamplificatoare de calitate, setari auto sau manuale
  • iesiri SDI si HDMI pentru monitorizare, recordere externe etc.

Toate lucrurile de mai sus sunt prezente la Sony FS7. Daca la toate acestea mai adaugi si robustetea si calitatea constructiei camerei si codecurile folosite, esti castigator. Iar noi – hai cu un pic de lauda – suntem dublu castigatori, caci avem doua astfel de camere.

Poze cu camerele Sony

_MG_2710MIC

Un avantaj de care unii se vor bucura atunci cand vor inchiria aceasta camera este posibilitatea de a folosi codecul Apple ProRes. Acest codec se poate folosi atunci cand camera are montat in spate un “extension unit”, pe numele lui de cod Sony XDCA-FS7, care permite de asemenea (dar si in sensul ca te restrictioneaza la acest lucru) alimentarea camerei cu baterii de tip V-mount.

Sony FS7 with / without the extension unit and V-mount battery

Sony FS7 with / without the extension unit and V-mount battery

Cu acest extension unit adaugat, camera mai castiga aproximativ 15-20 cm in lungime si stabilitate in momentele in care este tinuta pe umar – caci va functiona ca un contrabalans foarte bun care mai inlatura din greutatea suportata de mana.

Sony FS7 with and without the extension unit and V-mount battery

Sony FS7 with and without the extension unit and V-mount battery

_MG_2708MIC

Camerele au in dotare (nu se vede asta in poze) si un maner “hand -held” pentru filmarile de pe umar – este practic o extensie a camerei pentru sustinerea ei cu umarul si bratul drept. De asemenea mai sunt dotate si cu un cover pentru vizor, un ocular, pentru a putea monitoriza fara nici un fel de lumina parazita. Din experienta proprie putem spune ca nu este foarte necesar intrucat ecranul LCD din dotare este foarte bun, clar si luminos. Ajuta in schimb la filmarile din mana, oferind un al treilea punct de sprijin.

Pentru una din camere avem si base plate dedicat de la Vocas; acesta permite montarea de tije de 15mm pentru diverse accesorii – follow focus, matte box. Pentru cea de-a doua folosim un base plate universal in situatiile in care avem nevoie de aceste accesorii.

Sony FS7 almost fully equipped with SmallHD 7" monitor, extension unit, v-mount battery, two microphone wireless receivers, base plate, 15mm rods and follow focus

Sony FS7 almost fully equipped with SmallHD 7″ monitor, extension unit, v-mount battery, two microphone wireless receivers, base plate, 15mm rods and follow focus

_MG_2730MIC

Parcfilm corporeișăn 🙂

 

Ce obiective se pot pune pe Sony PXW FS7? Orice obiectiv, daca se foloseste un adaptor.
Noi folosim la fiecare camera cate un adaptor Metabones. Unul e Speedbooster ULTRA, celalalt adaptor simplu. De retinut faptul ca Speedbooster ULTRA creste diafragma oricarui obiectiv cu un stop si concentreaza imaginea pe senzor obtinandu-se astfel acelasi field of view ca pe un senzor full frame. Adica un obiectiv compatibil full frame va crea pe Sony FS7 cu adaptorul Metabones Speedbooster ULTRA aceeasi imagine pe care ar crea-o si pe un senzor de DSLR full frame. Adaptorul anuleaza factorul de crop.
Adaptoarele se inchiriaza odata cu camerele si intra in pret.

Pentru pretul de inchiriere al unei camere Sony PXW FS7 se poate consulta lista de echipamente din aceasta pagina.

Pentru a oferi solutii de calitate si pentru zona orientata spre “cinema”, am facut si un pachet pentru inchiriere, care include o camera Sony FS7 cu adaptor Metabones, set complet de obiective Zeiss si monitor SmallHD, la 200 euro. Detalii tot in pagina mentionata mai sus.

Just an artistic view of the Sony FS7 :)

Just an artistic view of the Sony FS7 🙂

 

Nu am dat prea multe detalii in acest articol despre specificatii, asta pentru ca nicaieri nu sunt listate mai bine decat pe pagina producatorului, sau pe site-ul BHphotovideo. Voila, deci.