Ianuarie 2014 a fost o luna de vacanta.

De data asta, am planuit o vacanta ce avea sa aiba loc sub soarele tropical, in Malaezia si Singapore. Dar desi vacanta, asta nu inseamna ca nu mi-as luat echipamentul de filmare cu mine. Dimpotriva! Imi place la nebunie sa filmez, asa ca profit de orice ocazie. Am avut o singura mica problema: tot echipamentul a ajuns sa depaseasca 16 kg! Mi-am incasat niste priviri certarete din partea sotiei, a trebuit sa las acasa, incalzitoarele de obiective, doua obiective si alte lucruri mai mici si am ajuns la 13.5 kg. Destul de ok, as zice, nu?:)

Am vazut tot felul de locuri frumoase, printre care si plantatiile de ceai din Cameron Highlands (special pentru care am luat un Zeiss 100mm Makro) – dar despre asta am scris un articol separat – here sau Insula Pangkor, cu al ei restort – Pangkor Island Beach Resort:)

Nu prea suntem noi genul de turisti de resort all-inclusive, dar de data asta ni s-a parut o idee buna sa ne rasfatam si sa stam la un hotel tare, la Oceanul Indian. Daca a meritat? Filmuletul asta spune intreaga poveste si puteti decide singuri.

Timp de 9 zile minunate, am folosit din plin echipamentul de filmare si m-am bucurat de plaja, in timp de savuram niste beri tare scumpe (Malaezia e o tara musulmana), printre pauni, pasari-rinocer, maimute si un porc mistret funny, care ne vizita in fiecare zi, cu fix 20 de minute inainte sa fie hranite pasarile.

Poze din Malaezia

Adevarul e ca porcul mistret nu a fost chiar mereu amuzant: la un moment dat s-a apropiat de mine in timp ce filmam si a muscat cu nerusinare din trepiedul meu Joby – a mestecat bine o bucata de picior de trepied si apoi a abandonat-o langa mine.

Desi echipamentul a inclus si un Canon 5D Mark III, am folosit mai mult batranul Panasonic GH2 mirrorless, care s-a dovedit a fi tare de folos, mai ales pentru ca avea un Olympus 14-150mm atasat. Nu e cea mai luminos sau mai de incredere obiectiv din lume, dar la 12000 de km de casa, te cam folosesti de ce ai. In plus, Olympus e un obiectiv versatil si bun de folosit mereu, datorita capacitatii mari de focalizare.

Pentru 5D am luat doar un Canon EF 16-35mm f/2.8L II USM si un Zeiss Makro Plannar 100mm, de ajuns pentru niste time-laps-uri si niste filmari macro.

Am mai avut cu mine si un GoPro Hero 3 Black Edition: filmarile sub apa au fost facute cu 50fps slow motion 1080p. Colorizarea a fost facuta cu tools-uri simple din Premiere si ceva Looks (Red Giant).

Got ya, Mr Peacock!

malaezia

Panasonic GH2 on Joby Tripod, before the wild boar came visiting:)

Shooting even when eating banana pancakes. That’s real passion :))

Daca va intrebati ce era in capul meu, cand m-am gandit sa iau incalzitoarele de obiective cu mine, trebuie sa va spun ca nu stiam la ce sa ma astept si ca, desi cald, stiam ca va fi umiditate mare si in timpul filmarilor dintre noapte si zi, obiectivele s-ar fi putut aburi. Nu s-a intamplat asta, slava Domnului! Totul a mers uns, chiar daca am avut o camera care a stat afara de la 22.00 la 5.00 dimineata, a doua zi.