Review Scorpion Lights – un set de lumini foarte versatil!

For the English version of this article please click here

De putin timp am achizitionat un set de lumini denumite „Scorpion Lights” pe care il urmaresc de multa vreme pe net si, desi as fi vrut sa vad cum arata inainte, cred ca sunt primul si singurul din Romania care le are in momentul de fata (mai 2015).
(pentru cine nu are chef de detalii se poate sari direct la baza articolului unde este filmul).

Totul a inceput acum mai bine de un an cu un newsletter de la nofilmschool.com prin care eram anuntat de un proiect Kicktarter foarte interesant. Niste baieti din UK – care se denumeau „Blindspot Gear” – urmau sa puna pe picioare o afacere in care produceau si vindeau aceste seturi de lumini „Scorpion”, cu specificatii foarte interesante.

Ce sunt ele de fapt: sunt niste lumini cu sursa LED de putere rezonabila (zic ei echivalentul a 150W, eu nu am masurat intensitatea luminoasa), cu mini-voleuri, cu magneti foarte simpatici pentru prindere de difuzii sau filtre, cu gat flexibil si care se pot prinde de orice prin intermediul unor cleme extrem de bine facute. Desigur se pot pune si pe stativ, cu un adaptor simplu.

Sunt 100% dimabile si pot merge atat pe baterie (clasica, SONY), fie direct la priza. Genial! Pentru mine, asta e exact genul de versatilitate pe care il cautam. Incap intr-o geanta (cu care se si livreaza) de dimensiuni mici, super bine protejata (gen Pelican case) – nu ti-e frica sa le arunci printr-un portbagaj.

Opening the strong case with which the kit is delivered. There are two levels inside.

Opening the strong case with which the kit is delivered. There are two levels inside.

Detalii complete despre kit, ce contine etc se gasesc direct pe site-ul producatorului – http://www.blindspotgear.com/the-scorpion-light/.

Ce am facut noi, la scurt timp dupa ce au sosit? Un test, bineinteles:)

Impreuna cu Andrei Oana si special ca sa testam portabilitatea si usurinta in folosire a luminilor ne-am suit pe biciclete si am mers in Parcul Circului. Exact: tot ceea ce s-a folosit in realizarea testului de mai jos a incaput in doi rucsaci mici si un cos de bicicleta. Cu alte cuvinte, nu iti trebuie mai mult ca sa faci un interviu bine iluminat, noaptea, oriunde pe planeta. Pentru ca ne-am alimentat, desigur, de la baterii, nu de la priza.

A small bag containing the camera, lens and the 4 lights kit with grip and batteries

A small bag containing the camera, lens and the 4 lights kit with grip and batteries

Setting up the lights in the park

Setting up the lights in the park

Deranjand ocazionalii trecatori si bagand fascicule luminoase in ochii alergatorilor din jurul lacului, am folosit cele patru lumini din kit ca sa iluminam personajul principal (eu) de pe banca si pentru a da niste lumini de efect pe diverse obiecte din jur: pe bicicleta si pe o tufa aflata la mare distanta.

Am venit fara stative, asa ca luminile au fost montate pe te miri ce – doua direct pe cadrul de la biciclete, una a fost prinsa pe spatarul bancii din parc, iar a patra a fost pusa direct pe iarba.

6W6A9097 6W6A9109 6W6A9111 6W6A9118 6W6A9120 6W6A9121 6W6A9123

Astfel, s-a folosit o sursa ca lumina principala, data oarecum frontal, un contur / kick light chiar de pe spatarul bancii, si doua lumini de efect – una pe bicicleta si una pe tufa din spatele personajului.

In timpul testului am beneficiat si de prezenta foarte haioasa a lui fi-miu care se plimba, se plictisea si se juca cu mingea in jurul nostru in timp ce noi ne agitam cu testul :)

Nu am mai facut niciodata un test de lumini filmat; lipsiti de instruire, am montat filmul ce urmeaza uite-asa: am pornit cu toate luminile aprinse, apoi am inceput sa le stingem pe rand, apoi le-am aprins din nou, apoi le-am stins din nou. Ca sa fie clara diferenta.

Cred ca e important sa discutam aici si despre acuratetea culorilor, mai exact a temperaturii de culoare emanata de LED-urile astea. In parc e oricum o varza totala datorita surselor existente, fiecare in legea ei. White balance-ul camerei a fost setat pe tungsten, iar LED-urile au avut filtre CTO full pe ele. Andrei zice ca ar bate putin in verde, dar chestia se rezolva cu un filtru magenta pe sursa sau in postproductie.

Din aceasta perspectiva, filmul nostru nu a avut parte de nici un fel de colorizare. Materialul e fix asa cum a iesit din camera. Picture profile: Cinestyle.

Camera folosita: Canon 5D Mark III.
Obiectiv: Carl Zeiss Planar T* 1.4/50mm folosit la diafragma 1.4
Trepied camera: Gitzo GT1542 Carbon 6X

La aparate si in spatele camerei: Andrei Oana
La aparate si in fata camerei: Tudor Hristescu