Final de vara 2019. Primim vestea senzationala ca avem un nou job: un documentar despre Muntii Bucegi. Client final: Romsilva, cu departamentul (in cazul de fata) “Parcul Natural Bucegi”.
Pentru realizarea filmului, pe numele lui complet “Natura la ea acasa. Parcul Natural Bucegi”,am primit de la client o lista a tuturor obiectivelor turistice pe care le-a dorit a fi prezente in film.

Filmul documentar are o structura impartita in patru capitole, fiecare capitol dedicat unui anotimp. De asemenea povestea fiecarui segment este povestea unor personaje diferite venite sa descopere – fiecare in felul lui – Muntii Bucegi. Astfel, muntele se arata diferit fiecarui om in functie de pasiunile lui si in functie de anotimpul in care il vizitezi.

Primavara in Bucegi

In capitolul “Primavara” povestim despre un fotograf pasionat de munte si calatorii, venit in Bucegi pentru a fotografia flora si fauna. Un pretext excelent pentru a da cu nasul de tot felul de obiective si de a urmari traseul lui pe diverse carari.

fotograf apus de soare

Ultima poza si mergem la culcare.

muntii bucegi

Cabana Bolboci. Revizuim pozele.

 

Urmarim aici traseul personajului nostru prin diverse locatii cum ar fi Cascada Urlatoarea, Cascada Vanturis, Lacul Bolboci, Cheile si Pestera Ratei etc. De asemenea se mai bifeaza si cateva aspecte ce tin de flora si fauna.

Ajungem mai apoi la vara, unde intalnim o familie pasionat de excursiile usoare la munte. Ne plimbam alaturi de ei prin Poiana Stanii Regale, Cheile Tatarului, cascada spectaculoasa Obarsia Ialomitei, Cheile Ursilor, Pestera Ialomicioarei si alte obiective turistice. Cam hardcore familia asta pentru o singura zi de excursie 🙂 Noroc ca noi am avut la dispozitie aproape o saptamana ca sa filmam tot ce se vede.

Capitolul “Vara” s-a dorit a transmite o atmosfera relaxata, placuta, plina de soare si floricele pe campii, desi eram la munte. Am avut noroc de cateva zile bune, cu soare, in care am putut bifa indicatiile din scenariu.

O plimbare prin Poiana Stanii Regale.

O plimbare prin Poiana Stanii Regale.

 

Ordinea filmarii capitolelor nu a fost si ordinea fireasca a anotimpuriloir, din cauza conditiilor meteorologice si a altor factori ce tin ce logistica. Astfel incat capitolul “Vara” a fost filmat ultimul, cand deja aveam pe lista de echipamente si o drona DJI Phantom 2 inzestrata cu o camera GoPro Hero 3 Black. Datorita dronei – pe care am regretat ca nu am avut-o si la celelalte capitole – am reusit sa surprindem niste cadre foarte bune de la inaltime cu multe obiective turistice.

Aici drona se afla deasupra cascadei Obarsia Ialomitei, privind la valea spre Pestera / Padina

Aici drona se afla deasupra cascadei Obarsia Ialomitei, privind la valea spre Pestera / Padina

 

La nici un capitol nu am ratat prilejul de a mai face cate un timelapse, in masura in care timpul si vremea ne-a permis. Cadrul de mai jos face parte dintr-un timelapse realizat de pe malul lacului Bolboci (nu pot sa spun ca eram chiar pe baraj pentru ca teoretic nu ai voie sa fii acolo, deci teoretic nu eram pe baraj, dar practic da).

Soarele apune peste cabana Bolboci si Podul cu flori.

Soarele apune peste cabana Bolboci si Podul cu flori.

 

“Toamna” ne poarta, alaturi de doi cataratori (pe numele lor adevarate Petre si Ambrozie), prin obiective mai la inaltime. Baza echipei noastre s-a tot mutat de la cabana Coteanu la Piatra Arsa iar mai apoi la Cabana Salvamont Pestera, pentru a ne fi usor sa ajungem fie pe Valea Horoabelor, la Varful Omul, Coltii Morarului, Crucea Eroilor, Mecetul Turcesc si Turnul Seciului. That was fun. Dar si incredibil de greu, mai ales ca urmare a ambitiei de a cara un slider de 150mm pe toate traseele pe care am fost. Ce-i drept, cadrele sunt mult mai bune decat daca s-ar fi folosit un simplu trepied.

valea horoabelor

Intrarea pe Valea Horoabelor, dimineata devreme.

telecabina

Noi spunem NU telecabinei.

pe creasta

Spre Coltii Morarului. Nu e tocmai ca in Piata Romana.

Imi iau zborul deasupra norilor. In spate -Coltii Morarului.

Imi iau zborul deasupra norilor. In spate – Coltii Morarului.

 

Pentru segmentul de iarna am avut nevoie de schiori si snowboarderi, multa zapada, vreme buna.

Am avut parte doar de o gasca foarte misto formata din Sonja Dragan, Viorel Corbu si Alex Daniel M, cu care am petrecut cateva zile foarte frumoase nu doar pe partii, dar si la plimbare prin castelele din jurul Bucegilor. Am ajuns la Bran, Cantacuzino, Peles, cetatea de la Rasnov.

Nici eu si cred ca nici riderii nu am avut vreodata parte de atatea popasuri cultarele intr-un timp atat de scurt. Le-am luat la pachet, le-am vizitat fulger, ne-am mega culturalizat, ne-am jucat cu dinti de vampiri prin Castelul Bran si am luat la pas toate celelalte castele si cetati din lista de mai sus.

Riderii in drum spre o sauna culturala: Castelul Peles.

Riderii in drum spre o sauna culturala: Castelul Peles.

iarna - peles 2

In ceea ce priveste vremea, nu stiu cine isi mai aduce aminte dar iarna 2013 – 2014 a fost o iarna in care a nins de doua ori: o data la 1 octombrie 2013 (dandu-ne peste cap planurile de a filma segmentul de toamna la vremea cuvenita) si inca o data mai spre primavara 2014. Zapada putina si cer acoperit. Tot timpul. Noroc cu hainele colorate ale riderilor, ca altfel aveam chiar un film gri.

telescaun cruce

Partia Kalinderu, Busteni. Sus pe munte – Crucea Eroilor.

iarna - punem legaturi

Sinaia. Incepe o tura cu zapada si cer gri.

iarna - pe partie

Un frame din filmarile de pe partia Kalinderu. Am avut parte de o zi fara turisti, aproape numai noi pe partie.

iarna - la vorba pe partie

O mica pauza In Valea Soarelui.

 

Filmul, in varianta intreaga, este realizat pentru a fi difuzat in centrele de informare ale Parcului Natural Bucegi din statiunile de pe la munte.

Pentru cine nu ajunge acolo, insa, si are chef de 40 de minute de frumuseti alpine, iata aici filmul. Capitolele sunt in ordinea fireasca, incepand cu primavara, si dureaza fiecare cam 8-9 minute. Vizionare placuta:

 

Filmat de-a lungul unui an de zile, echipamentul folosit a variat destul de mult. Dar camera principala a fost Canon 5D MK III, alaturi de o geanta de obiective din care am folosit cel mai des, pentru rapiditate si versatilitate, zoom-urile 16-35 si 24-105.

Regie, imagine si producator executiv: Tudor Hristescu.
Producator: Media One (Mihai Arghiropol, Stefan Maria, Tudor Chivulescu).
Montaj: Tudor Chivulescu (primavara), Emilian Floares (toamna si vara), George Oprea (iarna).